Att mista en nära, även om döden inte skiljer oss åt.

samma blod samma släkt, en besvikelse när man
ställt upp och självklart när du fanns för mig.
Jag känner mig tom och ensam det gör ont. Vem fan är jag och varför står jag här själv i mig själv?
det gör ont att du valde bort min sida. Men kanske mådde du bättre så? jag gjorde inte det i alla fall, men kanske för att jag är så pass känslomässig människa? varje kväll värst när man tar ett bad, man tänker på döden vad gör jag här? varför andas jag? varför är jag, jag. Vad är det som gör ont? varför är jag ledsen.? jag önskade att jag fick sluta att känna såhär trodde att överdosen var min botten att vända om. Och ja alla ni som läser som alltid hatar mig så tyck att det är rätt åt mig. jag kan iaf stå för att jag är såhär och att jag gått igenom ett traumatiskt liv och att jag jobbade för hårt ställde krav på mig själv. en sak jag har fått lärt mig ställ aldrig för högra krav på dig själv, pressa aldrig dig själv. lyssna på kroppen när du börjar bli orkeslös. Man vill inte falla ner det tar tid att komma upp. det har tagit mig 10 månader att hamna på en ganska stabil fas. att välja ect före tabletter att gå kbt att ta tag i sin ekonomi själv utan anhörigas hjälp. att minst en gång om dagen gråta, att vara ledsen, att le lite och försöka att gå ut och gå. att vara deppig vissa dagar att stanna i sängen lite extra. samla krafter att komma tillbaka. Pengar är inte allt det gör inte en lycklig. det fick jag lära mig. trots att jag älskar mina jobb men kroppen orkar inte 24h jobb och sova varannan dag. för att man vill så mkt sparpengar på kontot ny bil insatslägenhet resa, ja allt! jag har gjort det nu och inte gjorde det mig lyckligare? visst va jag ledsen att sälja lägenheten men visst fine bor i radhus nu trädgård kan sitta ute och fika ha blommor osv, finns igentligen ingen status att äga eget. När man är inne i allt så tänker man inte man stannar inte upp. Det är nog viktigt att man gör det ibland. I Januari ska jag arbetsträna och det ska kännas bra om jag klarar det 25 procent. En början till ett nytt steg, men man ska inte förvänta sig att det blir så eftersom ect ger biverkningar tog mig 4 mån innan mitt minne blev hyfsat och det tar normalt upp till 6mån, ni som inte vet så är ect el behandling man tar bort dåliga minnen traumatiska händelser och ångest påskyndar processen att bli bra fortare. Man slipper äta olika mediciner som tex antidepp eller ångest medicin eller nattmediciner. Man sövs med lätt narkos behandlingen tar ca 20 min med uppvaket. Finner inte så mkt mera ord nu ska ta en cigg nu sen fasta tills narkosen i morgon, men om det finns någon därute som mår dåligt. Blicka inte tillbaka även om, det är jobbigt acceptera dig själv här och nu sätt upp små mål, unna dig små saker som får dig att må bra, vänd ryggen om personen som sårar eller gör dig illa. men man får sörja iaf lättaste sättet att acceptera och komma över det. Halva Sveriges ungdomar lider av psykisk stress ohälsa. Kunde jag ha spolat tillbaka tiden så hade jag förändrat mycket. Jag skäms inte längre för jaget annars skulle jag inte skriva det här.
sov gott.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback