Jag känner mig

virrig i skallen efter behandlingarna mitt minne är mera påverkat en vad det brukar att göra. jag känner mera känslor en vad vanligt. Kortfattat jag känner att hjärtat slår och vill tala men huvudet kopplar inte på samma sak. Varje dag är som en dejavu vilket är vanligt. Det kan ta upp till 6 mån efter behandlingarna innan minnet blir bra vissa tar det längre tid för och vissa får träna upp det. Ibland så minns jag inte vad jag gjorde dagen innan om någon frågar mig vad jag gjort eller om något var kul. Dessutom känner jag känslor som jag aldrig trodde att dom skulle komma tillbaka jag är svagare mera lättpåverkad och kan bli ledsen och berörd för det minsta. Jag är mera nervös för behandlingarna en vad jag har varit. Eftersom att jag tydligen är väldigt orolig innan jag vaknar upp från narkosen man måste oftast vara två på mig. Jag har tänt ett ljus och det är för att förmedla för dig hur det känns att gå igenom denna vind, jag önskade att du kunde vara här och kunde se mina tårar att känna mitt onda hjärta som stannar upp ibland. Jag vill också vara stark se mig i spegeln fixa mig och gå på stan fika med vännerna och le och skratta men är långt därifrån. Jag håller mig undan äter inte så mycket längre heller pallar liksom inte att bry mig det finns ingen styrka till det. Det enda som kommer upp är saknad, svaghet och ensamhet även om det finns folk runtomkring mig. Men alla säger ryck upp dig tänk inte si och så, gör så istället. Varför är du ledsen? du va ju glad nyss? de är dem vanligaste svaren och tilltalen. Jag undrar själv hur länge jag kommer att orka med detta, att kämpa i denna motgång som gör så fruktansvärt ont. Jag kan få upp bilder i mina ögon där jag går brevid livet och ser på mina nära och kära hur dom lever. Jag kommer garanterat att spöka för dem och kommer att torka allas tårar för jag är trött på att alla ska må dåligt där ute. Tänk om det bara fanns lycka och skratt på våran jord? hur skulle inte allt vara då? det starkaste som finns KÄRLEK. Kärlek till allt och alla. Jag finner inga mera ord just nu.

 

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback