ECT avklarad

Har varit på ECT behandling idag det fick bra men jag är orolig under uppvaket så dom får vara två stycken på mig innan jag vaknar upp, ont som tusan i kroppen i huvudet och det värsta är narkos smaken i munnen men om man tar Alvedon så brukar de ge med sig. Är trött och fick feber också sen så har jag haft kanyl i handen så mkt så det gör jätte ont i handen lyckades att blöda ner en tröja denna gång också. Va ganska nervös inför denna behandling idag men jag vet inte varför. Efter det så vilade jag en stund och sen va det dags att träffa Elisabeth på psyk min sjuksköterska som jag pratar med typ som en psykolog. Gick bra och det var skönt att lätta på hjärtat! efter det så va jag med pappa ut till hans kompis och sen va vi förbi bilverkstan. Så nu är jag hemma och vilar känner mig seg i kroppen till och med Sebbe är lite depp i dag också, kanske så tar det lika mycket på han också i detta. Men det är som det är inget man kan göra. I morgon så ska jag träffa syrran och ta en fika på stan så jag hoppas att jag mår bättre då! väntar på att läkaren ska ringa hon har skrivit ut mera ångest tabletter för kvällarna är värst. Önska att jag kunde få vissa saker ogjort i detta liv, men man måste kanske lära sig att släppa taget? lättare sagt en gjort. Jag tror att dom som inte varit på botten vet hur det känns att leva såhär att gå igenom saker som varit tufft. Vissa har tur som klarar av ett liv felfritt skulle göra allt för att få ha ett sånt liv. Har också fixat papper så jag kan skicka in om körkortet ska bli riktigt skönt att få tillbaka det, tur att jag slapp att ta om det skulle aldrig klara det idag eftersom det är svårt. Nu så ska jag lägga mig på soffan igen och ta en till Alvedon. Sebbe är på stan och fixar lite så han kommer väl snart. Jag hoppas på en bättre framtid.
 
 
 
 


min kompis får också ect just nu,
har aldrig fått det själv, är nog rätt glad för det, biverkningarna verkar inte vara roliga?

Svar: oftast så får man minnesförluster eller muskelvärk, ont i huvudet, Men ect är bättre en massa mediciner ect är forskat att man tar bort dom traumatiska händelserna. oftast så får man 8 behandlingar först 3ggr i veckan narkos i ca 16 sekunder. Sen om det inte hjälper så glesar man ut 2 mån 1ggr veckan 2 mån varannan vecka 2 mån 1ggr i månaden vissa får gå polykliniskt ett bra tag efter. Man är oftast rädd och nervös eftersom man inte vet om minnet kommer tillbaka igen. Hoppas att det går bra för din vän! tack för kommentaren :) Med vänlig hälsning sarah
eelvann

2013-11-06 // 16:35:38

sv: ok :) tack för ditt svar :)

Svar: ingen orsak, ha en bra dag :) Med vänlig hälsning sarah
eelvann

2013-11-06 // 17:00:43

sv: tack detsamma :)

Svar: :)
eelvann

2013-11-06 // 17:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback