20110215

Jag går sakta på den långa vägen, vägen mot friheten och det oförglömliga minnena som har fått mig att stilla somnat varje natt, jag känner hur mitt hjärta slår fortare en vad jag kan andas. Jag möter dig på andra sidan och du tar min hand, hand i hand till friheten och lyckan som ska få mig att sväva på moln, jag vaknar upp kallsvettig borta från verkligheten i den där lilla drömmen om den lilla flickan som bara sprang på ängen och skrattade låg i hästhagen på sommrarna och kollade upp på molnen, även dom långa nätterna då stjärnorna lös man tänkte alltid när jag blir stor hur allt det perfekta skulle vara som om man längtade till att bli vuxen. Men när man kom till det steget så var det ju inte så, då tänkte man istället att vara barn är bättre för då så finns det inga problem bara drömmar. Man glömde stilla bort vem man igentligen va under ungdomstiden den lilla tiden då man försöker att lista ut vem man igentligen är, den tiden då man oftast strular till allt man tänker ofta tillbaka på det gamla och ler på ett sätt jo dom sättet man felade på och dom misstagen man gjorde om man inte hade valt dom vägar som ledde till det som är idag vem skulle man ha varit då? sådana grubblande tankar slår bakslag på mig ibland men inte särsklit ofta, för det är skönt att det äntligen har lagt sig att det gamla är borta och att det är läkt, eller inte med Peter det kommer alltid att vara men det andra, det finns inte längre jag har insett vilka vägar och varför jag valde dom vägarna dom senaste 6 månaderna. Idag kan jag andas jag vet vad jag vill, jag vet vad jag känner och jag bryr mig inte särsklit mycket i om andra hatar mig eller inte. För ALLA är vi bra på något sätt och den lyckan fann jag i det jag har nu och det är friheten, känslan av att vara älskad inte av alla men dom som är äkta dom som förstår hur det är att ta ansvar hur det är att ta sig igenom svåra saker, dom som inte klankar ner på andra men även dom få som sjävla gått igenom samma misstag. Livet är för kort för att grubbla man ska leva nu för dagen och ta vara på det som finns. Dom som betyder för mig alla dom vet vilka ni är och dom som jag skänker en tanke till vet det också, men dom som hatar mig mina fiender berör mig inte det stängs av innan det fastnat i hjärtat.



// Elvan















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback