Måndag.

Dagarna flyter på, även om man får boka in nått varje dag för att slippa att vara själv liksom. Vaknade ganska tidigt i morse av att mamma väckte mig att hon skulle jobba men va för trött för att reagera utan vakna senare av att Pölsa ringde. Gick upp tog mig en cigg och kände att ångesten kom. Tänkte för mig själv att när fan ska den ge sig? kämpat över ett år med detta nu. Tog en dusch men försökte att virvla känslorna även om jag var själv så hade jag Doris här. Drog in till stan senare fixa lite på Dalhem drog vidare till Polskan och va där i ett par timmar kändes skönt att få prata av sig om gammalt att rensa tankarna som jag brukar tycka är jobbigt att prata om men det gjorde mig på andra tankar. Så fixade med fonder och sparande osv. Drog hem Polskan följde med sen kom Erika förbi och va här innan hon skulle jobba och känns skönt att ha sin vän som vet vad man gjort och samtidigt jobbat med, Vi planerade att åka till Norrland på måndag för att hon skulle köpa hund. Har verkligen saknat att träffa vänner just dem som är äkta. Precis som min vän Jenny Holm som också är en som man känt i många år och Jenny Resander som man gått ettan till gymnasium med så henne ska jag träffa på Torsdag och jag har inte pratat med henne sedan jag var 15 så det ska bli kul! älskar när allt flyter på och det gäller att ta vara på dem små stunderna. Det drygaste är bara att sakna sin hjärtevän bara. Men gäller bara att ta ett djupt andetag och kämpa på. Saknaden gör en stark också. Känner mig också duktig att jag hunnit med en promenad idag. Gått ner 7 kg sen i Januari så bara 15 kg kvar nu. Finns så sjukt mycket som man vil göra helt plötsligt och som man drömmer om. Önskade att turen kunde komma till mig. Att allt har en betydelse men det finns alltid en räddning. Känns som om att jag alltid måste ta ett andetag och hoppas varje dag och varje kväll att allt ska flyta på. Skönt att Dalhem snart också är en historia att man kan lägga det sista bakom sig och se fram emot vad som kommer att hända här näst. Motgångar kanske ger framgångar? Brukar tänka för mig själv och försöka att inse vad jag gått igenom att jag haft turen att klara av det. Att jag sitter här idag att jag skriver som jag gör. Även om man kommer i sina svackor ibland så kan jag nog aldrig att förstå vad jag gått igenom och vad jag har idag. Men jag är glad för det jag lever för. Och det gäller att inte ge upp om det vissa dagar är surt att ångesten och nätterna är långa, men det måste finnas ett skäl till att det är så? önskade att jag kunde vakna upp med kärlek med en fin lägenhet och ett lyckligt liv. Det står på min önskelista i alla fall. Dags att kolla film och mysa med Doris och andas ut att jag klarade av denna dag också. Kärlek till dem närmsta som finns i min vardag.



 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback