En fundering?

Ska bloggar oftast handla om mode fest och pengar? finns säkert många därute som försöker att finna Jaget eller tillbaka till sig själv efter traumatiska händelser i livet? jag kan tycka ibland att det är viktigt att folk kanske kan dela med sig om hur man mår livet och traumatiska händelser, alltså sådana människor som känner att det är viktigt för dem. Det kan handla om kärlek också. Jag har en vän som är i exakt samma sists som mig nu som jag va i för några månader sen att ha en kille som missbrukar. Det är det tuffaste som finns och det är bara han själv som måste komma till insikt med sitt problem. Det spelar ingen roll om polisen jagar han eller om han blir tagen. Samma sak gäller att inte glömma bort sig själv för det kan ge konsekvenser för det finns ingen som tackar dig på slutet då du själv rasat. För att du har lagt ner din tid och oro och glömt bort dig själv. Jag minns alla nätter som jag sov och fick samtal av vänner om att droger fanns och att han va där och gjorde si och så. Dom små timmar som jag kunde vila gick åt att stressa och bråka plus att man jobbade 6 nätter och 100 procent dag. Man flyttade för att det skulle bli bättre men droger finns överallt. Men från 12 år till 20 år sen kom överdosen då man hittar människan krampande och in i en ambulans, när man redan mist en person innan. Idag efter 4 år så pluggar han och sköter sig allt är lugnt inge bråk eller så, det är bara jag som är på djupet och jobbar på att komma upp. Min energi som jag la på han för att vara beskyddande letar jag efter nu. Jag önskade att dom som höll på med droger bara kunde lägga av för det är inte coolt eller man mår så bra! för man får bara mera ångest plus att drogerna för dom "sanna" vännerna ihop de är falska vänner drogerna binder en slags gemenskap. Sen har ni poliserna hackande i hälarna. Roligt liv? bättre är att satsa på jobb eller utbildning och fokusera på eran framtid kanske försöka att träffa den rätta? resa eller ja vad som helst. Ett nyktrande Sverige. Jag dricker inte ens alkohol heller mår piss och det smakar skit jag har inte varit på krogen sen 2011 som senast och inte mår jag piss för det heller. Vart är världen på väg? jag har träffat många ungdomar under den tid jag varit med om det som jag varit med om, samma sak i väntrummet på ECT samt ångest avd på lasarettet. Keep Fight!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback